آشنایی با دوربین مداربسته چند سنسوره، دلایل برتری و معایب آن
نوشته شده توسط : beiraghi

شناخت با دوربین مداربسته چندین سنسوره , عوارض برتری و معایب آن
پیشرفت تکنولوژی در پباده سازی دوربین های امنیتی منجر ساخت سیستم های بررسی چهره ای توانمند خیس در سالیان اخیر شده‌است . پردازش تصویر در دوربین های مداربسته توسعه یافته , تکامل بیشتری پیدا نموده است . این ابزارهای توسعه یافته , موجب تولید توان و صرفه اقتصادی در سیستم های امنیتی دوربین مداربسته گردیده اند . یکی مظاهر ترقی تکنولوژی , دوربین مداربسته یکسری سنسوره است . براین اساس درین مقاله به معرفی دوربین مداربسته یک‌سری سنسوره , مزایا و همینطور معایب آن پرداخته می شود .
دوربین مداربسته یک سری سنسوره چیست؟
دوربین مداربسته یکسری سنسوره

دوربین مداربسته یکسری سنسوره

دوربین مداربسته یکسری سنسوره , نوعی از دوربین مداربسته است که از چندین لنز و سنسور , برای به چنگ آوردن عکس و تصویر در هر جهت به کارگیری می نماید . بعد این تصاویر را در نیز ترکیب کرده و یک نمای پانوراماتیک از ناحیه زیر پوشش ساخت می نماید . عملیات مخلوط فیلم یا این که در اپلیکیشن مدیر ویدیو ( VMS ) و یا این که به وسیله ضبط ویدئویی کانال ( NVR ) انجام میگیرد و در سود یک چشم انداز ی پانورامای 180 مرتبه ای از منطقه پایین مانیتورینگ تولید می شود .
عوارض برتری دوربین مداربسته یکسری سنسوره
دوربین مداربسته یک‌سری سنسوره

دوربین مداربسته یک سری سنسوره

در‌این نصیب به 5 مورد از عارضه ها برتری دوربین مداربسته تعدادی سنسوره مقابل دوربین مداربسته تک سنسوره و PTZ پرداخته می شود :
1 ) درایت وضعیتی ( Situational Awareness )

یک عنصر دارای اهمیت در دعوا امنیت , وجود دور اندیشی از مکان ذی‌ربط در هر لحظه است . این مورد برای شناسایی متهم در فرایند اول جرم و همینطور در طول انجام آن , حتمی است . با وجود این‌که تمام گونه های دوربین های مداربسته , قابلیت دوراندیشی وضعیتی را مهیا می نمایند , ولی دوربین مداربسته یک سری سنسوره مزایای بیشتری داراست .

یک دوربین مداربسته PTZ که در یک راهرو نصب شده‌است , تنها می‌تواند تصاویر به عبارتی راهرو را ثبت و ارسال نماید . ولی علیه , یک دوربین مداربسته تعدادی سنسوره قادر است همزمان هر چهار راهرو را ذیل پوشش قرار دهد . این گونه از دوربین ها , از تمام جهات ویدئو ضبط می نمایند و این اطمینان را به استفاده کننده می دهند که لنز دوربین مداربسته هیچوقت در جهت خطا قرار نمی گیرد .
2 ) بهبود در همت ( Operational Improvements )

حرفه آوری دوربین مداربسته یک سری سنسوره , ترقی های عملیاتی قابل توجهی را برای سیستم های نظارتی مهیا نموده است . برای مثال , یک دوربین پانورامایی یک‌سری سنسوره 180 سکو ای , مشاهده چهار عرصه رویت کرد را صرفا به وسیله یک دوربین قابلیت و امکان پذیر بوجود می‌آورد . در سود اپراتورها می‌توانند به صورت اثر گذار مکان های بحرانی را مشاهده و در دست گرفتن نمایند .
3 ) کیفیت تصویر ( Image Quality )

دوربین های مگاپیکسل یکسری سنسوری وضوح و کیفیت تصویر خوب را از صحنه ارائه می دهند . دوربین های مگاپیکسل رزولوشن بالایی دارا هستند و استفاده کننده می‌تواند با بزرگ نمایی تصویر , ریزه کاری را ببیند و فیس اشخاص را از مسافت به دور تشخیص دهد . این دوربین ها خصوصیت هایی مانند غلو , برش تصویر , تشخیص حرکتی و … را هم دربرگیرنده میگردند .
4 ) ذیل پوشش قرار دادن کل ناحیه با امکانات کمتر ( Same Coverage; Less Equipment )

به کار گیری از دوربین مداربسته تعدادی سنسوره , مقرون به صرفه است , چون یک دوربین مداربسته چندین سنسوره قادر است به حای یک سری دوربین مداربسته تک سنسوره , عملکرد داشته باشد . تعداد دوربین کمتر در معنای صرف هزینه کمتر است . دوربین های پانورامای مگاپیکسل چندین سنسوره , با کاهش تعداد سوئیچ های کانال , کاهش سیستم رئیس کلیپ و مخارج نصب و مراقبت , در طولانی بازه زمانی موجب کاهش هزینه میشوند .

هر سنسوری که روی دوربین مداربسته چندین سنسوره جای‌دارد , می‌تواند به طور مستقل تهیه شده و روی زاویه های 180 , 270 یا این که 360 سکو , فوکوس نماید . در‌این‌صورت یک پوشش ظریف همانند همت یک دوربین مگاپیکسل تک سنسوره تولید می شود . یک دوربین پانوراما یکسری سنسوره پرتابل , میتواند پوشش 180 رتبه ای کیفیت بالا تصویر خوب ارائه دهد .
5 ) قابلیت و امکان فعالیت کردن در موقعیت متفاوت و در نوروروشنایی کم ( Varying and Low - Light Lighting Situations )

دو مورد حساس از معیارهای دوربین های نظارتی عبارتند از :

1 ) ساخت تصاویر قابل به کارگیری در محیط های کم روشنایی و 2 ) تطابق با تغییر و تحول وضعیت فروغ و روشنایی 24/7 با نگهداری کیفیت تصویر بالا

یک دوربین مداربسته که به پارکینگ محاسبه می نماید , به صورت مداوم در حالا تغییر و تحول مرحله نور و روشنایی طی روز است . چراغهای جلوی خودروها , سایه ها و ساختمان های همسایه احتمالا تراز نوروفروغ متفاوتی را طی روز تولید نمایند . اکثری از دوربین های مداربسته قدرتمند به ارائه کیفیت تصویر مطلوب درین وضعیت نور نیستند .

تکنولوژی پیروزی دینامیکی گسترده یا این که به عبارتی WDR ( Wide dynamic range ) با ادغام نوردهی طولانی و کوتاه در به عبارتی مسئله رویت کرد , میزان جزئیات را در هر دو حوزه‌ روشن و بدون نور صحنه به حداکثر می رساند . بعضا از دوربین های مداربسته , با کاهش تاری , نویز و یاد ذخیره سازی موردنیاز , عملیات تصویر برداری در روشنایی کم با وضوح بالا را انجام می دهند .
معایب دوربین مداربسته یکسری سنسوره
دوربین مداربسته یک‌سری سنسوره

دوربین مداربسته یک‌سری سنسوره

علیرغم مزایای اکثری که به دوربین مداربسته یک‌سری سنسوره نسبت داده می شود , معایبی هم دراین باره موجود است , بعضی از آن‌ها عبارتند از :
1 ) بسیار بودن ریسک ناکامی بجهت وجود پیچیدگی در پباده سازی ( Increased risk of failure due to the complexity of design )

بجهت وجود پیچیدگی های پباده سازی قطعات داخلی دوربین مداربسته یکسری سنسوره , مقابل دوربین مداربسته دیده ماهی , قابلیت وقوع باخت در آن بیشتر است . قابل ذکر است با این وجود , نرخ عدم موفقیت درین جور از دوربین های مداربسته , مضاعف کم است .
2 ) در فضاهای کوچک و یا این که کاربردهای محدود , پیشنهاد نمیشود . ( Not recommended or have limited use in tight/small spaces )

به کارگیری از دوربین مداربسته تعدادی سنسوره , در فضاهای کوچک نظیر گنجه و اتاق کوچک می‌تواند مساله و معضل های خاصی را درباره ی عمق عرصه و پوشش تولید نماید . برهه زمانی ی پوشش دهی در‌این دوربین ها فراوان بوده و وجود سنسورهای فراوان , سبب ساز بزرگ بودن مقدار دوربین مداربسته تعدادی سنسوره در مقایسه با دوربین مداربسته دیده ماهی می شود .
3 ) ایراد وجود نقاط نابینا ( Blind spot issues )

دوربین مداربسته تعدادی سنسوره , از یک سری لنز برای ذیل پوشش قرار دادن یک حیطه استعمال می نماید . این تصاویر به نیز چسبیده و یک تصویر 180 سکو ای پانوراما ساخت می نمایند . با اعتنا بدین فرایند , احتمال وجود نقاط نابینا در محوطه زیر پوشش , بالا می‌رود .

 





:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: